יום שישי, 10 ביוני 2016

סכנה לדמוקרטיה ?

מתי חופש הביטוי עובר את הגבול והופך לסכנה לדמוקרטיה? ,מתי התקשורת חוצה את הגבול ומעבירה יותר מדיי מידע לציבור ? 
ממתי זכות הציבור לדעת לא תקפה יותר? אולי כשזה נוגע למקרה המעורר כלכך הרבה ספקות?
משפטו של רומן זדורוב מעורר דיונים רבים בנוגע לשאלה מי הוא הרוצח ״האמיתי״ של הנערה תאיר ראדה שנרצחה בהיותה בת 13 בתא שירותים בבית ספרה.
מאז יציאתה לאור של הסדרה ״צל של אמת״ הדיון הפך לסוער ומעמיק הרבה יותר.
הסדרה עוררה המון סימני שאלה אצל הצופים אך גם ביקורת מצד אחדים כמו שי ניצן ,פרקליט המדינה שטען כי מדובר בסדרה המהווה סכנה לדמוקרטיה בנאומו לכנס שעת עורכי דין באילת.
פרקליט המדינה: "הסדרה על הרצח - סכנה לדמוקרטיה"
אז בקיצור...
"מדובר בסדרה שבה העובדות לא חשובות אלא הרייטינג, זה צל חיוור מאוד של אמת!" אומר פרקליט המדינה שי ניצן בנאומו בקשר לסדרה "צל של אמת" העוסקת בפרשת הרצח של הנערה .
את נאומו נשא שי ניצן בכנס שעת עורכי דין באילת.
בדבריו מותח שי ביקורת על יוצרי הסדרה וטוען כי הטענות שהועלו ב4 פרקיה מסכנות את הפוליטיקה בשל היותן לא מבוססות, אותן טענות לפי טענתו קיבלו במה רחבה למרות העובדה ששישה מתוך שבעה שופטים קבעו כי רומן אשם.
בדבריו התייחס הפרקליט בעיקר לעדותו של א.ח שהוצגה בפרק האחרון של הסדרה על א.ק , חברתו לשעבר המעורערת בנפשה וטוענת כי שוכנת בתוכה זאבה צמאה לדם אדם בשם טחב.
לפי עדותו של א.ק , א.ח היא הרוצחת האמתית של הילדה בת ה13, לפי דבריו של שי ניצן מדובר בטענות שגויות שנחקרו ונבדקו ונמצאו לא תקפות בשל היות א.ח לא יציב בנפשו. 
בנוסף שי ניצן טוען כי עדותו של א.ח נבדקה לעומק בצורה אובייקטיבית ונמצא כי היה לו מניע להעיד ולהאשים את חברתו לשעבר ,עוד סיבה לכך שעדותו לא תקפה מבחינה משפטית.
"המערכת המשפטית אינה תכנית ריאליטי" אומר בכעס בסוף ראיונו , "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, האם אנחנו מוכנים לכך שחפותו של אדם תקבע על ידי צופי טלוויזיה?"- פרקליט המדינה מסיים את ראיונו בכך שאין להשאיר את ההחלטות המשפטיות בידי הציבור, ושהדבר יכול להוות סכנה ממשית לדמוקרטיה בשל ערעור מעמד בית המשפט העליון. 

סכנה לדמוקרטיה ? לא נראה לי...
לפני הכל הייתי רוצה לפתוח בדעתי על המקרה והתיק עצמו. 
בתור אחת שצפתה בסדרה , בדיוק כמו כל שאר אותם הצופים המבולבלים, גם אני לא יכולה לקבוע ב100% מי הוא הרוצח, לצערי אף אחד מאיתנו לא באמת יודע מי או מה היה שם באותה זירה מגואלת בדם.
אך דבר אחד אני כן יודעת, זאת בהחלט זכותי וזכות כל הציבור לדעת את אותם הפרטים שהסדרה שידרה, ככ הרבה היה ועדיין חסר , ככ הרבה פרטים שלא ידענו לפני ולחלק מאיתנו חיזקו או יצרו ספקות בקשר למקרה.
אני אובייקטיבית לחלוטין, אין לי שום אינטרס לומר את דעתי נגד אותו הפרקליט, הרי אני בעצמי לא בטוחה או יודעת אם רומן זדורוב הוא אכן הרוצח של אותה ילדה ולרוב גם נוטה לחשוב שהוא כן, מה שכן מרתיח אותי מאוד הוא העובדה שלנו כציבור אסור בעיני אדוני הפרקליט ״לדעת יותר מדיי פרטים״ על מקרה שמשפיע מאוד על חיים של מספר אנשים , מדובר בפרשה מטלטלת מאוד שמעוררת דיונים רבים .
עצם העובדה ש"רק" אחד מתוך 7 השופטים בבית המשפט העליון החליט לזכות את רומן מחמת הספק כבר צריכה לעורר חשד שמשהו לא בסדר, כבר מראה שיש לפתוח את התיק מחדש ולבחון את הראיות החדשות והישנות שוב , לנסות לחבר תמונה ברורה יותר למה שקרה לאותה ילדה בת 13, תמונה יותר ברורה שתקבע אם אכן מדובר ברומן , הרי בכל זאת הבן אדם נכנס לקצת יותר משנה בכלא.
מתי זכותנו לדעת נלקחה? הרי זהו תפקידה של התקשורת ליידע אותנו .
סכנה לדמוקרטיה ? איך בדיוק? בגלל שנחשפנו לכמה פרטים נוספים שלא ממש ניתן מענה עליהם גם מצד אותו הפרקליט ? 
הרי אם אין מה להסתיר מדוע לא להסביר? 
זוהי זכותנו המוחלטת להיות מעורבים במקרה כזה ,לקבל את כל המידע הדרוש לנו גם כדי לא להגיע למסקנות שגויות או חלילה לחשוב שנעשה משפט לא צודק .
בנוסף הסדרה ניסתה להיות אובייקטיבית ולהציג את כל הצדדים בפרשה ככל האפשר לדעתי ,קשה לא לגבש דעה כלשהי בנוגע למקרה אחרי כל אותן העדויות והפרטים שהיו חסרים ועם זאת הסדרה הייתה אובייקטיבית והוגנת מאוד כלפי כל הצדדים, הפרק הראשון בסדרה מציג את הפרטים שכן מפלילים את רומן ומוכיחים את אשמתו, הפרק השני מוסיף עוד פרטים ומעלה ספק וחשד שאולי הוא כן חף מפשע.
הפרק השלישי בסדרה מתעסק באותה קבוצת פייסבוק שנוצרה כדי להפיץ את הפרטים החסרים בתיק, והפרק הרביעי והאחרון שזעזע אותי מאוד עסק בעדות החדשה שהתקבלה בנוגע לא.ק . 
אני לא חושבת שהיה פרט שיוצרי הסדרה החסירו וגם אם כן (בכל זאת רק 4 פרקים) על אותם האנשים שמתנגדים לפתיחת התיק מחדש להעלות את הטענות שמבטלות את מה שהסדרה הציגה במקום לזעוק שמדובר בסכנה לדמוקרטיה, כבר הבנו מניסיון עבר שאם לא מדברים ,מסבירים בהיגיון ופתיחות שום דבר לא באמת הולך, דעת הציבור לא תשתנה אלא להפך.
גם כאן נכנס עניין חופש הביטוי ,שהוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בדמוקרטיה, הרי הסדרה בסה"כ הציגה עוד צדדים שלא ידענו קודם בפרשה, זכותו של כל אדם לומר ולהציג את מחשבותיו, העובדה שהרעיונות והעדויות החדשות בקשר לפרשה הוצגו כאן כסדרה שסחפה המון אנשים אחריה לא אומרת שעניין חופש הביטוי מתבטל רק בגלל היותו "לא מתאים" מבחינת הפרקליט ומעורר המון רעש מצד הציבור.
בנוסף לדברי הפרקליט איו לתת לציבור להכריע את דינו של אדם, וכי בית המשפט העליון אינו תכנית ריאליטי , נכון, לא מדובר בתכנית ריאליטי , מדובר בדוקו שחושף מקרה אמיתי המשפיע על חייהם של המון אנשים, על חייו של אדם העלול להיות חף מפשע ,על מקרה המעורר המון ספקות, מדובר בסדרה בעלת אופי מקצועי המציגה ממצאים אמתיים שיש לבדוק ,הגורם המשותף היחיד שיש בינה לבין ז'אנר הריאליטי היא יכולת הציבור אולי כן להשפיע בצורה כלשהי, ברור שאין בכוח הציבור להכריע את דינו של רומן אך אם יווצר מספיק רעש ולחץ ישנו סיכוי גדול יותר שהתיק ייפתח מחדש, הרי קיים ספק גם מבחינת בית המשפט העליון ,הסדרה נועדה כדי לעשות רעש ולגרום לכך שהתיק ייפתח מחדש.
אף אחד לא ציפה שרומן פשוט יזוכה בגלל הרעש התקשורתי שנוצר,הרצון והמטרה הסופית הייתה לחשוף את האמת כולה ,לבדוק את העדויות והפרטים החדשים לעומק ולא לבחור להתייחס לזלזול בעדותו של אדם בגלל בעיותיו, אין לשכוח שגם לה לא חסר בעיות... יש לפתוח את התיק מחדש ולבדוק גם את חברותיה של תאיר שגם עדותן תואמת את עדותו של א.ח ,יש לבדוק את עדותה של השותפה של א.ק לתא במוסד לחולי נפש שגם היא במקרה תואמת את עדותו של א.ח למרות שהשניים לא דיברו או נפגשו מעולם, ושל בן זוגה לשעבר של א.ק שכמעט נרצח על ידיה בהיותה בהתקף בדמות הזאבה "השוכנת" בתוכה.
אם גם לאחר בדיקה יסודית ומקיפה רצינית של כל העדויות והפרטים לעומק רומן יימצא אשם ,הציבור יוכל לישון בשקט כי סוף סוף נדע שרומן אשם ב100% בגלל כל הממצאים ולא רק בגלל ההודאה שחזר ממנה בטענה שהובילו אותו אליה ללא מתרגם כפי שניתן לראות בסדרה הוא לא בדיוק ידע מה הוא עושה בשעה ששחזר את התקרית, הוא לא ככ ידע את האופן שבו הכל קרה או אפילו את מיקום הזירה שבה התרחש הרצח הנוראי.
המידע החדש שהוצג יכול לערער את סמכות בית המשפט העליון רק בגלל היותו ככ מזעזע, אני מתקשה לקבל את העובדה שנעשה משפט חסר צדק כלפי אדם העלול להיות חף מפשע ,אין להכניס אדם לכלא בלי להיות בטוחים ב100% באשמתו במקרה וכל עוד אין את אותם 100% יש לחקור ולהגיע לתמונה המלאה כדי שגם משפחתה של הילדה תוכל לקבל קצת מנוחה בנושא זה .
אני חושבת שחלק עיקרי בדמוקרטיה היא יכולת הרוב להשפיע , על כן זכותו של הרוב כלומר הציבור לדעת את אותם הפרטים.
יש לבחון את העובדות מחדש וכנראה שכדי שדבר דבר יקרה צריך לעורר שוב ושוב את המקרה והדרך היחידה לעשות זאת היא להשקיע כסף בסדרה שתחשוף את התיק במלואו לציבור בתקווה שהדבר יגרום לרעש ,מה שאולי יביא לשינוי.
חובתה של התקשורת ליידע אותנו, אז כן אדוני פרקליט המדינה ,אין לזלזל בכוח הציבור או בכוח התקשורת, עם כל הכבוד איננו אנשים פחות טובים או אינטליגנטים מהוד מעלותכם ,איש לא זלזל במעמדכם (לא פעם ולא פעמיים טעו בשיפוט אדם גם כשהיו בטוחים באשמתו), לכן אין לזלזל בציבור שכל שאיפותיו הוא לעשות צדק ולהגיע לתמונה המלאה של הסיפור כשככ הרבה חסר.
פעמים רבות בהחלט אדוני בזכות התקשורת עולים ונפתחים מקרים שהמשטרה לא התייחסה אליהם לפני הרעש התקשורתי שנוצר.
אם אתה אדוני הפרקליט ככ בטוח שהתיק כבר סגור ושאין לפתוח שוב עלייך לפנות אל הציבור ולהסביר את הדברים שהועלו בסדרה כדי שגם הציבור יוכל ״להירגע״ ולדעת שנעשה משפט צדק.
לסיכום אין לקחת לציבור את זכותנו לדעת, אין למנוע מאיתנו פרטים בנוגע למקרים מטלטלים כאלו, להפך ,יש לחשוף אותם כדי שגם הציבור יוכל לישון בראש רגוע ושקט ולדעת שהמדינה שלנו מתנהלת באופן צודק והוגן ככל האפשר.

יום חמישי, 19 במאי 2016

חלק דומיננטי



הסגנון הוא פופ

השיר מעביר ביקורת על התנהגות האב והאם שנמצאים פיזית עם ילדיהם אבל לא באמת נוכחים רגשית או מעורבים בגידול ילדיהם ,כלומר הם לא באמת מגדלים את ילדיהם בצורה תקינה או לא מגדלים כלל.

החלק הדומיננטי בשיר הוא גם הסרטון וגם המילים
הסרטון מאוד מחזק את המסר בגלל שרואים את הילד מסתכל מהחלון ורואים מערכות יחסים אחרות של ילדים עם הוריהם, מקנא ומנסה לגרום לאביו המתנהג כבובה להתייחס אליו ולהיות נוכח רגשית ולא רק פיזית.
המילים מחזקות גם כן בגלל השורות שבהן הוא אומר "איפה אתה אבא" ו"כולנו גדלים להיות אבות בסוף אך לא תמיד יודעים לגדל את הילדים".


יום רביעי, 16 במרץ 2016

תסריט צילום + סרט 3 שוטים

תסריט צילום:
1.מצלמה עולה מלמטה למעלה ועוברת למדיום שוט מהגב של ירדן ותומר.
רואים את הגב שלהם וירדן ותומר מדבר על לברוח מבית ספר.
2. מדיום שוט מקדימה.
ירדן מנסה לשכנע את תומר לברוח ותומר לא מסכים .
3. אובר דה שולדר מהכתף של ירדן לתומר ברקע ואז כשהם רצים המצלמה מסתובבת איתם ועוברת לזוית רחבה.
ירדן עומד מול תומר ומצליח לשכנע אותו לברוח , שניהם קמים ומתחילים לרוץ עד שמורה תופסת אותם.
THE END

"מתחת לכל ביקורת"







































האירוע המדובר התרחש בכנס וועדת התרבות של עיתון הארץ, לאחר נאומה של שרת התרבות מירי רגב עלה האמן , אריאל ברונז על במת הוועידה והעביר מופע בו לבש חוטיני ועשה שימוש בתפוזים שנזרקו על הקהל כחלק מהמופע ובסופו ננעץ דגל המדינה בישבנו של האמן.
האמן זכה לתגובות קשות מצד הקהל וקריאות בוז במשך כל המופע , ואף הגיעו שומרים כדי להורידו מהבמה.

לפני הכל האמן ציין שהוא הוזמן כשהאחראים ידעו מראש את אופי מופעו ואת המתרחש בו .
מבחינת האמן מדובר בחוויה ראשונה מסוג כזה, הוא מציין שהוא מעביר את המופע באופן קבוע וזו פעם ראשונה בה הוא זוכה לתגובות כאלו, האמן הגיע להעביר מסר מסוים ולבקר את המדינה ואת החברה הישראלית.
מנקודת מבטו הקהל היה במצב קיצוני בעקבות הנאום של שרת התרבות מירי רגב שהיה לפני מופעו וחלקו חשב שהוא ימני קיצוני או שמאלני קיצוני מה שהביא לצעקות הבוז והקללות שהופנו אליו .
האמן מאוד הופתע מהצעקות ובעקבות כך זרק את התפוזים על הקהל לא רק כחלק מהמופע אלא גם כחלק מתגובת התגוננות לדבר.
האמן מציין כי אינו מבזה את סמלי המדינה בשום חלק במופע וכי זוהי אינו מטרתו כלל, הקהל פשוט לא הבין את הביקורת והסאטירה שניסה להעביר.

לדעתי מדובר באירוע מבזה ביותר ואיני מבינה את המטרה שלשמה הוא הרגיש צורך "לדחוף" את דגל המדינה לישבנו או להופיע בכנס התרבות של עיתון הארץ בחוטיני .
גם כשמעבירים ביקורת יש צורה לעשות את הדבר, והפעולה שהוא עשה קיצונית , לא מתקבלת על הדעת, פוגעת ואף עוברת על החוק.
מדובר בדגל המדינה שקודם כל מייצג אותנו כעם , אין צורך לבזות את הדגל בכדי להעביר ביקורת על הממשלה או על החברה, הוא יכל לבחור דרכים אחרות שאם היה עושה שימוש בהן אולי הקהל היה יכול להבין את מטרתו ולא לרצות לרצוח אותו.
יש שיגידו שמדובר בדרכו להשיג את תשומת לבנו , נכון, הוא השיג אותה, אך אני אישית לא מעוניינת להקשיב לאדם כזה והוא נתפס בעיניי ואני בטוחה שגם בעיניי הרבה אחרים בצורה שלילית מאוד.
עצוב מאוד בעיניי שהוא בעצמו לא חושב שהוא מבזה את סמלי המדינה כשהוא מבצע פעולה כזאת .

החוק שהוא עובר עליו הוא חוק הדגל, הסמל , ההמון והמדינה, תש"ט 1949 - לפי הסעיף ה5 בחוק זה אדם המבזה את הדגל או עושה פעולה שיכולה להתבטא כמבזה יקבל עונש מאסר עד שנה אחת, או 300 לירות כקנס או את שני העונשים כאחד.



יום שני, 22 בפברואר 2016

מבנה הסרט הביקור

הביקור- בקה וטיילור, 2 ילדים לאם שניתקה כל קשר עם הוריה ולכן גם הם בעצם לא זכו להכיר או לפגוש את סבא וסבתא שלהם עד לרגע בו הם מבקשים ליצור קשר עם הילדים. בקה ילדה שמאוהבת בצילום ועריכה וכל המתקשר לכך מחליטה לעשות מהדבר סרט דוקומנטרי ולנסות להבין מה קרה בין אמם וסביהם שגם לנתק ארוך השנים . במשך זמן שהייתם בקה וטיילר המתעדים הכל עם מצלמה מתחילים לשים לב להתנהגות המוזרה של סביהם, כל יום הם נחשפים לאירועים מטרידים יותר ויותר , תחילה הם מחליטים להתעלם כדי לא להרוס לאמם את החופשה החלומית , אך כשהדבר נעשה מוזר מדיי והם אומרים לה ,הם מגלים ששום דבר שם הוא לא כמו שהם חשבו ,השניים ששהו אתם במשך השבוע אינם סבם וסבתם אלא שני זרים שככל הנראה אינם בריאים בנפשם, השניים נחושים בדעתם לברוח הביתה אך ברגע שבקה מגלה מה עלה בגורל סבה וסבתה האמתיים הדבר נעשה לכמעט בלתי אפשרי.


יום רביעי, 3 בפברואר 2016

ריאליטי

ריאליטי- ריאליטי הוא בעצם במילה reality , שפירושה בעברית הוא מציאות. וזוהי מהות התוכנית, תוכניות ריאליטי הן תוכניות שאמורות לייצג את המציאות ולהתעסק עם אנשים אמיתיים.
לפי מאפייני התוכנית , התכנית אמורה להיות אותנטית ככל האפשר, כלומר הדברים המוצגים בה צריכים להיות אמיתיים וכמה שאפשר ללא התערבות חיצונית.
אין טקסט או עלילה מובנת , האנשים המופיעים בתכניות ריאליטי בדר"כ הם אנשים מהשורה כלומר לא מפורסמים .בתוכניות ריאליטי בדר"כ מדובר בשעשועון או תחרות שבה המתמודדים מתחרים על תואר או סכום כלשהו של כסף, הזכייה של המתמודדים ברוב המקרים תלויה בשופטים או בקהל בבית שמסמס למתמודד האהוב עליו .



הז'אנר של הפרומו שלנו הוא - תחרות, התחרות היא על הפרס של תואר מלך האשכול.
2 השכבות הכי גבוהות בבית ספר, יא' נגד יב' מתחרות על התואר הנחשק של מלכי האשכול , תחרות שתקבע מי ישלוט ברחבה המבוקשת ביותר בבית ספר.
מצד אחד יב', השכבה שאמורה לקבל את השלטון מעצם היותם יב' נגד יא' שמאסו ורוצים לעלות לשלטון קצת מוקדם יותר...
נציגי השכבות יתחרו אחת בשנייה בתחרויות פיזיות ומפרכות ,שבסופן נדע מי תהיה השכבה שתשלוט.

מאפיין 1- אנשים מציגים את עצמם: תמיד בתכניות ריאליטי גם אם מדובר בשחקן או מישהו ידוע, מדובר באנשים שלא מגלמים דמות כל שהיא, הם באים בתור עצמם ובדרך כלל מדובר באנשים מן השורה.
בפרומו שלנו ניתן לראות שמדובר באנשים לא מפורסמים ורגילים לחלוטין שבאו כדי לייצג את השכבות שלהם, 3 תלמידים מייצגים את שכבת י"ב ו3 אחרים מייצגים את שכבת י"א, כמו כן ניתן לראות שכל תלמיד הביא והציג את אישיותו ואת כשרונותיו האישיים.

מאפיין2- הדיאלוגים ו(חלק) מהאירועים הנתפסים במצלמה אינם מבוימים : לא אמור להיות תסריט קבוע מראש , האירועים אמורים לקרות בספונטניות ללא ההתערבות של צוות ההפקה . עם זאת החוקים הקבועים מראש של התכנית (כללי התנהגות) כן נקבעו על ידי צוות ההפקה.
בפרומו שלנו הדבר בא לידי ביטוי בכך שלמרות שישנם משחקים ותחרוית שההפקה מארגנת , מה שקורה באותו משחק או תחרות הוא ללא התערבות ההפקה, המפסיד הפסיד בגלל יכולותיו ולא בגלל התערבות ההפקה או ההחלטות שלה, כמו בקרב החרבות שצולם, התלמיד שהפסיד הפסיד בגלל יכולתיו ולא בגלל התערבותינו.

מאפיין3--המטרה העיקרית היא לבד את הצופים: המטרה היא לגרום לצופה להירגע ולא לחשוב יותר מדיי ובכך להנות מהתכנית, לכן בדרך כלל מובאים רק האירועים הקיצוניים שעוררו סערה או וויכוח או סיפור מתמשך כל שהוא כדי לבדר את הצופה .
הדבר בא לידי ביטוי בפרומו שלנו בכך שנעשו מאמצים לצלם ולקלוט קטעים שלדעתנו יבדרו את הצופים, למשל הרגע בו התלמיד הוריד חולצה ורץ שזה משהו שאמור לשעשע ולהצחיק את הצופים.





יום רביעי, 6 בינואר 2016

אתיקה בתקשורת

אתיקות
אובייקטיביות - על כל עיתונאי להבחין בפרסום בין ידיעות לדעות, ידיעה שתפורסם במסגרת של הבעת דעה יחולו עליה כללי האתיקה של ידיעות כמובן, אסור להטעות באמצעות בכותרת (משהו שעושים כדי למשוך את תשומת לב הקורא בדר"כ)
בידיעות על כל עיתונאי לשמור על אובייקטיביות ול"להרחיק" את דעתו האישית מהמקרה אשר מועבר בחדשות, עליו להיות הוגן כלפי 2 הצדדים בסיפור לא משנה לאיזו עמדה הוא נוטה יותר.
אתיקה זו בדר"כ אף פעם לא ניכרת בתקשורת, תמיד גם אם באופן מוסווה אנשי התקשורות מביעים את דעתם ולא שומרים על אובייקטיביות במיוחד כדי להעביר ביקורת על מישהו מסוים בתחום הפוליטי. 

פרטיות - ישנם מקרים מסוימים בהם מבקש המרואיין לשמור את פרטיו ואת זהותו בסוד, על העיתונאי לכבד בקשה זו גם אם הוא משתמש בעדותו עליו לעשות זאת באופו אנונימי שלא יחשוף את זהותו לציבור הרחב. 
ניתן לראות שאתיקה זו מכובדת בהחלט, תמיד בעת פרסום עדויות אנונימיות זהות האדם לא נחשפת ע"י העיתונאי- לדוגמה ארגון "שוברים שתיקה" 

יושר ,הגינות  ואמינות - על העיתונאי לשמור על האמת, ולא לשקר לציבור, אסור לו לשנות או להוסיף או להסיר פרטים מהאירוע העלולים לשנות את דעת הקורא. 
על העיתונאי לחשוף את הקורא לאמת כולה .
על העיתונאי לקחת את עדויותיו ואת החדשות שהוא מביא ממקורות אמינים שהוא יודע שהם נכונים ב100% .
היו המון מקרים בהם עיתונאים הצטרכו להתנצל על כתבה שגויה מפני שלא בדקו את אמינות ונכונות הידיעה שפרסמו.




ארגון "שוברים שתיקה"


בסרטון הבא ניתן לראות את הארגון "שוברים שתיקה" - ארגון של חיילים משוחררים המרצים במוסדות חינוך בארץ ובחו"ל.
מהסרטון ניתן להבין את מטרות הארגון ובאילו אמצעים הוא משתמש כדי להעביר את מסריו.
הארגון בא כדי להציב סוג של מראה כלפי החברה הישראלית בנוגע לשירות בצה"ל בשטחים, הם באים במטרה להסביר ולהעלות את המודעות לקשיים ולסיפורים האישיים של אותם החיילים אשר שירתו באזורים אלה.
עדויות אלה לפעמים אנונימיות, ותמיד מעבירות ביקורת שלילית על האופן בו מתנהל צה"ל .
החיילים מספרים על הזוועות אשר נחשפו אליהם ועל הדברים הקשים אתם לא הצליחו להתמודד והרגישו צורך לשתף את החברה הישראלית ואת העולם כדי לגרום לשינוי כלשהו בנושא .
החיילים מספרים על העובדה שצה"ל לא מתנהל באופן מוסרי כלפי הפלסטינים ועל הפעולות אותם החיילים הצטרכו לבצע בניגוד למצפונם בגלל פקודה שקיבלו, פעולות ש"צילקו" אותם והותירו עליהם רושם שלילי מאוד על האופן בו מתנהל צה"ל.
הם החליטו שהם "שוברים שתיקה" ויוצאים להגיד את האמת אליה לא מודע הציבור הישראלי.

ארגון "אם תרצו"

בסרטון הבא ניתן לראות את הארגון "אם תרצו" , ניתן להבין שמדובר בארגון שנחשב כפרו ישראל, ופועל לטובתה באמצעות מחאות והרצאות וכתבות וכו'..
מדובר בתנועה הבאה "לחזק" את האמונה של החברה הישראלית בעצמה , הם מגדירים את עצמם כתנועה היחידה שפועלת לטובת ישראל מתוך ישראל עצמה.
"אם תרצו" הוא ארגון שהוקם במטרה לחזק את הציונות הישראלית, אנשי הארגון מפגינים, כותבים ,מוציאים עלונים ומנסים להגיע אל הציבור הישראלי בכל דרך אפשרית.
הם רואים את הציונות הישראלית כערך עליון , הם מרגישים מחויבים להילחם על דעותיהם בקשר למדינה ולהציג את העובדה שאנו מוקפים באויבים, שאין להיכנע ולוותר על ארצו בשום מחיר.
ניתן אפילו להגדירם כארגון המתנגד לארגונים כמו "שוברים שתיקה".


דעתי האישית
2 הארגונים הם ארגונים עם כוונות טובות בעיקר אך אני לא אוכל להסכים ב100% עם אף ארגון, אתחיל עם הדברים שאני כן מסכימה איתם ב2 הארגונים,  מצד 1 ארגון "שוברים שתיקה" הוא ארגון שהתחיל כארגון שמטרתו הייתה להציב מראה לחברה הישראלית ולהצביע על דברים שבהחלט יש לשפר בצה"ל , משהו שלגיטימי לגמרי לעשות בכל נושא ואף הכרחי לדעתי. מצד 2 ארגון "אם תרצו" הוא ארגון המעצים את תחושת הציונות והמחויבות לארץ, כלומר ארגון שיגרום לנו להעריך יותר את העובדה שאנו נמצאים ויגרום לנו להתגאות ולדעת שהמערכת שפועלת בארץ היא מערכת שיש להתגאות בה .
למרות הדברים החיובים הללו ניתן לראות שארגונים אלו לא עצרו שם, אתחיל עם הארגון שפחות מפריע לי -"אם תרצו" ארגון זה הוא בעל מטרה טובה שאני מאוד מבינה, אך זה לא נכון שאין כלל מה לשפר במערכת של ישראל, בכל זאת צריך קצת ביקורת מדיי פעם , אבל הם פחות מפריעים לי מפני שאני מבינה שהם צריכים ליצור התנגדות לארגונים שבאים "נגד" ישראל ומציגים רק את השלילי שבה, לכן הם מחויבים להראות רק את החיובי.
מצד שני ארגון "שוברים שתיקה" שמפריע לי אישית מאוד המשיך בהמשך הדרך גם להרצאות בחו"ל ולא רק בארץ, דבר שעד היום איני מבינה, איזו תועלת הדבר מביא? כפי שידוע לכולם ישראל אינה מקום אהוד כלכך ע"י העולם, ישנם חרמים , דברי נאצה ופעילויות המאורגנות במטרה "להסית" נגד ארץ ישראל, ברגע שיוצא אדם מתוך ארץ ישראל שהיא הגורם השנוא בעצם והולך לגורם השונא שזה חו"ל ו"מאכיל" את הגורם השונא במידע וביקורות שליליות ביותר נגד הגורם השנוא שזה מדינת ישראל כיצד יהיה אפשר לתת לנו להתגונן? אין שום תועלת במעשה הזה , מדינת ישראל לא משתפרת, ורק נהיית שנואה יותר... אין טעם בללכת ולדבר בכנסים בחו"ל, הדבר היחיד שהפעולה הזאת מביאה זה בעצם עוד שנאה ועוד מלחמות וישראל פשוט הופכת להיות יותר ויותר מדינה לא אמינה למרות שגם ככה היא הצטרכה להילחם על אמינותה כנגד למלחמה התקשורתית בה ניצחו אויבנו.
ניסיתי ליצור קשר עם "שוברים שתיקה" כדי לקבל תשובה שאולי תישמע לי הגיונית אך המענה לא היה מספק כלל ואני חושבת שיהיה בינינו הסכמה על כך: 
ההודעה ששלחתי :
"אוקיי אז ככה קודם כל אציג את עצמי, למרות הגיל שלי מקווה שתקחו אותי ברצינות כי יש לאנשים נטייה להתעלם מהנוער ולא להקשיב לנו כלכך בטענה שאנחנו עוד נשנה את דעתנו בעתיד. בתחילת העבודה שלכם מאוד שמחתי שיש ארגון שבא ומציג גם את הדברים השליליים שיש בצהל, ארגון שיציב לנו מין מראה כזאת מול הפנים, הקהל הישראלי העריץ אותכם מאוד בהתחלה ואף בהמשך היה עושה גם פעילויות כדי לשנות את הדברים שאתם דיברתם עליהם אך בהמשך החלטתם להמשיך ולהגדיל את עבודתכם ולהגיע גם לחו׳ל , כן קראתי את התמונה שפירסמתם עם הסיבות הלא מוצדקות לדעתי אין שום תועלת בפנייה שלכם לחו׳ל , הדבר היחיד שהפעולה הזאת גורמת היא הגברת השנאה כלפי ישראל, המקומות בהם הפעילות שלכם מתקיימת בחו׳ל היא במקומות בהם שונאים את ישראל. בכל הרצאה שהעברתם לא שמעתי דבר חיובי אחד על ישראל, אתם כאנשי תקשורת אמורים לדעת שברגע שגורם אחד שונא גורם אחר ובא מישהו מתוך הגורם השנוא כדי ללכלך עליו זה רק מגביר את השנאה אצל הגורם השונא ואת השנאה כלפי אותו אחד שלכלך מהצד השנוא. לפי הדברים שאמרתם כששאלו אותכם אתם לא שונאי ישראל אלא להפך לכן אני רואה את זה כמשהו שאמור להיות מטרת העל שלכם לשפר את שמה של המדינה במדינות אחרות ולא להפך, ההרצאות שאתם מדברים עליהם בחו׳ל לא יביאו שום תועלת לישראל ולא ישנו שום דבר בצהל , התרומה היחידה היא כלפי הפלסטינאים ושנאת ישראל. עכשיו שוב, אני מסכימה עם העבודה שהמון דברים לא מתנהלים כשורה בצהל , אך לדוגמא הסרטון המזעזע שפירסמתם של החיילים שירו באותם בניינים , מדוע לא הזכרתם שגם אותם חיילים נענשו, שכחנו שגם החיילים הם אנשים שסופגים עלבונות ואבנים על הראש כל היום? איך זה הגיוני שאת זה אף אחד לא יצלם אבל ברגע שאותו חייל יתעצבן יקפצו 10 צלמים משום מקום והאירוע יופץ בכל העולם עם הכותרת ״חייל ישראלי תקף נער פליסטנאי ללא שום סיבה מוצדקת״ - נכון , התקיפה המזעזעת לא מוצדקת בשום סיבה שבעולם אבל הדבר המכעיס הוא הדרך בה אתם מנסחים את הדבר והיעד אליו אתם פונים. אתם צריכים ךהתמקד פה בארץ , רק אם תעשו זאת יהיה שינוי אמיתי ולא שנאה כלפינו והכיבוש שטחים? נכון שיש ימניים קיצוניים נוראיים שלא באמת מתעמקים בעניין, השטחים האלה לא שלנו. אך אם באמת הייתי חושבת שאם נחזיר להם אותם יהיה שלום אני חושבת שהיו עושים את זה מזמן, אותם פליסטנאים לא מעוניינים בשטחים האלה הם מעוניינים בכל ישראל ואתם כאנשי תקשורת שוב אמורים לדעת שהתקשורת תעשה ותשקר כמה שאפשר כדי לקדם את מטרותיה וכך אותו הדבר איתם. הם רוצים למחוק את הארץ כולה ואת המוות של כל ישראל שחיי פה ואת זה אני יודעת דרך המון אנשים פליסטנאים שיודעים רק לדבר באינטרנט ולהפיל את עצמם. אין לי שום שנאה או כעס על תושבים חפים מפשע משום צד להפך המטרה שלי היא שיהיה שלום ואני בטוחה שגם שלכם, שוב זה נכון שהמון דברים לא מטופלים כמו שצריך בצהל ויש המון המון דברים שמפריעים גם לי אישית אך אני חושבת שצהל הוא צבא מאוד סובלני ביחס לעולם ולאוייב שאנו מתייצבים מולו משהו שצריך לקחת בחשבון תמיד עוד משהו שצריך לקחת בחשבון שכבר אמרתי ואומר שוב הוא העובדה שאם תלכו ותדברו בחו׳ל כלום לא ישתנה מלבד העובדה שהשנאה כלפי ישראל תתגבר ושמה ייהרס לגמרי בכל העולם . הפעילות שלכם בקשר לצהל צריכה להיות אך ורק בארץ ולא במקומות שגם ככה שונאים אותנו ורק מחפשים מאיפה לקחת דברים שליליים עלינו. מקווה לקבל תשובה מספקת ושאולי שיניתי לכם גם קצת במחשבה, תנסו לפתוח את הראש אנשים מגיעים תמיד לנקודה כזאת שהם כלכך נכנסים למה שהם חושבים גם בלי מודעות לזה בכלל וברגע שזה קורה הם לא מסוגלים להקשיב לאף אחד אחר לצערי, מקווה מאוד שאתם לא כאלה. תודה"

התשובה שקיבלתי מהם:
"היי אגם, תודה על הפנייה. דבר ראשון חשוב להדגיש שעיקר הפעילות שלנו נעשית בארץ. אנחנו נפגשים עם אלפי ישראלים בכל שנה, עשרות מכינות קדם צבאיות, סטודנטים ממכללות ואוניברסיטאות, תנועות נוער וכו'. חלק קטן מן הפעילות שלנו נעשה בחו"ל בכנסים, הרצאות ובקמפוסים. בתור חיילים ששירתו בשטחים קשה לנו לראות שהקול היחידי שנשמע בחו"ל הוא של ביבי "ערבים נוהרים לקלפיות" נתניהו, ציפי "בית המקדש השלישי" חוטובלי ועוזריהם. הכיבוש הוא שמוציא לישראל שם רע ולא קבוצת חיילים שמספרת עליו. בתור אנשים שהבית חשוב להם, ובתור חיילים וקצינים שלנחמו עבור ישראל, אנחנו מרגישים שהחובה שלנו בתור פטריוטים הוא להשמיע קול אחר שאוהב את המדינה ומתנגד לכיבוש."



אני חושבת שהתשובה שהם החזירו לי הייתה מאוד לא מספקת ודלה, לא ראיתי התייחסות אמיתית לסיבה משכנעת והגיונית לכך שהם פועלים בחו"ל ובעצם גם אם לא מכוון מקדמים ועוזרים לשונאי ארץ ישראל למרות כל כוונתם הטובה,
לסיכום אני חושבת ש"שוברים שתיקה" היה ארגון נפלא עם מטרה מאוד טובה בתחילת דרכו אך ברגע שפנו לחו"ל איבדו מערכם אצלי.